دکتر محمدرضا شانه ساز؛ معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: امروز در زمینه مبارزه با کرونا در حوزه تامین دارو، ماسک، کیت های تشخیص، مواد ضد عفونی و الکل خودکفا هستیم.
دکتر محمدرضا شانه ساز در نشست کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت کرونا در وزارت کشور، روند تولید دارو و سایر ملزومات بهداشتی مرتبط با پیشگیری یا درمان کرونا در ایران را تشریح کرد.
وی افزود: از نظر علمی در حوزه داروسازی به نقطه ای رسیده ایم که می توانیم همپای کشورهای صاحب دانش با چند قرن سابقه فعالیت در این عرصه پیش برویم.
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه حوزه داروسازی و تجهیزات پزشکی کشور به شرایط ایده آل و مطلوبی رسیده، عنوان کرد: انواع فراورده های دارویی و درمانی با کیفیت بالا در داخل کشور تولید می شود.
وی با تاکید براینکه امروز در زمینه مبارزه با کرونا در حوزه تامین دارو، ماسک، کیت های تشخیص، مواد ضد عفونی و الکل خودکفا هستیم، تصریح کرد: با تولید انبوه شرکت های دانش بنیان و کارخانجات داروسازی، در شرایط صادرات بسیاری از این محصولات قرار داریم.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: پیشرفت دانش پزشکی و داروسازی در کشور به مرحله ای رسیده است که هر دارویی در دنیا تولید می شود، ظرف کمتر از دو سال در ایران به مرحله بومی سازی و تولید انبوه می رسد.

منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

  • دیجی بنیان
  • اردیبهشت 8, 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *