دکتر محمد رضا شانه ساز؛ معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر بحران ناشی از کمبود اقلام محافظتی برای نیروهای بهداشتی و درمانی را پشت سر گذاشته ایم و امروز می توانیم امیدوار باشیم که علاوه بر تامین نیازهای کشور، در زمینه صادرات نیز فعال باشیم.

دکتر محمد رضا شانه ساز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدیوکنفرانس در کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: تا قبل از شیوع کرونا، تولید ماسک در کشور پایین و در حد تولید 150 هزار ماسک سه لایه در روز بود اما امروز به حدود سه میلیون عدد در روز افزایش یافته است.

وی افزود: تولید ماسک های N95 یا فیلتردار مخصوص که مورد استفاده نیروهای درمانی باید قرار گیرد، کمتر از 5 هزار عدد در روز بود اما امروز تولید این نمونه ماسک در کشور به روزانه 170 هزار عدد افزایش یافته است. همچنین در زمینه تولید الکل و ژل ها و محلول های ضدعفونی کننده، ظرفیت تولید در کشور بسیار محدود و روزانه حدود 180 هزار لیتر بود اما امروز روزانه بیش از 400 هزار لیتر الکل استحصال می شود و در زمینه تولید محلول و ژل های ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

برچسب‌ها,
  • دیجی بنیان
  • فروردین 31, 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *