سعید نمکی روز دوشنبه درباره اجرای بسیج ملی مبارزه با کرونا گفت: حداکثر ۴ روز است که این بسیج ملی با سرعت آغاز شده و توانستیم تا کنون ۱۴ میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهیم. تعداد قابل توجهی از این افراد در سامانه وزارت بهداشت وارد شده و تعداد دیگری از طریق تلفن و پرونده الکترونیک سلامت و سامانه‌های سیب و ناب تحت ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: از این ۱۴ میلیون نفر که مورد ارزیابی ابتلا به کرونا قرار گرفته‌اند حدود ۷۳ هزار و ۴۳۵ نفر علامت دار بودند. از این تعداد پس از بررسی‌های انجام شده، حدود ۳ هزار و ۴۱۵ نفر مواردی بوده که به بیمارستان‌ها ارجاع شده و هزار و ۶۰۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده و بقیه یا با نسخه به منزل رفته یا به مراکز بینابینی هدایت شدند.

وزیر بهداشت گفت: این کار به ما کمک کرد افرادی که در معرض خطر هستند یا به عنوان ناقل محسوب می‌شوند، تحت مداوا و کنترل قرار گرفتند و افرادی که با این مبتلایان ارتباط داشتند هم شناسایی شده و زنجیره ارجاع به بیمارستان‌ها بدون هماهنگی را قطع کردیم تا بار مراجعه به بیمارستان کاهش یافته و چرخش ویروس در کشور به شکل قابل توجهی کمتر شود.

وی افزود: امیدواریم در روزهای آتی بتوانیم کل کشور را با همین سرعت تحت پوشش قرار داده و نقاط ناشناخته از لحاظ آلودگی در کشور نداشته باشیم. در این مسیر استانداران در کنار روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، فرماندهان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد در کنار هم، کار بزرگ ملی را خلق کرده‌اند.

نمکی اظهار کرد: گزارشی که به مقام معظم رهبری تقدیم کردیم، ایشان طرح را موثر و با مبانی اعتقادی دانستند. رییس جمهوری نیز از این طرح حمایت جدی کرده است.

منبع: قطره

  • دیجی بنیان
  • اسفند 26, 1398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *