دکتر زالی؛ فرمانده ستاد عملیات ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: تضمینی وجود ندارد که شرایط متفاوت اقلیمی خصوصا گرم شدن هوا بتواند وضعیت بقای ویروس کرونا را متحول کند، بنابراین بیشتر از این که منتظر گرم شدن هوا باشیم باید بر نحوه مداخلات مدیریتی و رعایت صحیح اصول بهداشتی تمرکز کنیم.

دکتر علیرضا زالی در یک برنامه  تلویزیونی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک اظهار کرد: تا زمانی که در بحران شیوع کرونا در کشور قرار داریم، تا جائیکه لازم است باید ضمن رعایت بهداشت، از وسایل حفاظتی استفاده کنیم.

فرمانده ستاد عملیات ستاد مقابله با کرونا در تهران افزود: افرادی که ترددهای متنوع و زیادی در بخش های مختلف درمانی دارند حتما لازم است که از ماسک به عنوان یک وسیله حفاظتی بهره ببرند.

وی با تاکید بر ناشناخته بودن ویروس کرونا خاطرنشان کرد: تعارض نظریه های درمانی و یا توصیه های پیشگیرانه موضوعی جهانی است و صرفا مربوط به متخصصان و کارشناسان کشور ما نیست و بسیاری از کشورهای دنیا در ابعاد گوناگون کووید ۱۹ هنوز به وحدت رویه نرسیده اند.

دکتر زالی توضیح داد: ماسک ها می توانند حفاظت قابل قبولی درمقابل ویروس کرونا ایجاد کنند و نکته اساسی اینجاست که بیماران در گروهی قرار دارند که می توانند با استفاده از ماسک بیشترین بهره را از این وسیله حفاظتی ببرند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها,
  • دیجی بنیان
  • فروردین 23, 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *