مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایلام

مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایلام از نوع مراکز رشد فناوری عمومی می باشد که با هدف گسترش واحدهای فناور، توسعه بیشتر کار آفرینی و تجاری سازی بویژه در خصوص تولید محصولات در حیطه پزشکی از سال 1395 شروع شد و در شهریور ماه 1396 موفق به دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت گردید. از وظایف این مرکز شناسایی مبتکرین و پژوهشگران، کمک به تیم های کاری موفق و مشاوره تخصصی توسط اساتید مجرب می باشد.

معرفی مرکز رشد:

مرکز رشد، مؤسسه حمایتی جهت کمک به شرکت های تازه تاسیس از طریق ارائه خدمات مالی و مشاورهای تخصصی می باشد. این مرکز در زمره زیر ساخت های فنی قرار می گیرد که چارچوب هایی را برای پرورش یا ایجاد کسب و کارهای کوچک بواسطه ارائه فضای اداری، فنی و آزمایشگاهی در کنار سایر خدمات حمایتی با حداقل هزینه را فراهم می کند. بطوریکه، فعالیت این مرکز میتواند با ارائه سرمایه اولیه باعث رشد و دوام شرکت های نوپا به میزان 80 درصد گردد. شرکت هایی که میتوانند دوره استقرار را با موفقیت در مرکز رشد بگذرانند، در نهایت میتوانند بصورت مستقل به فعالیت های اقتصادی خود ادامه دهند.

دوره پیش رشد:

این دوره که 6 الی 9 ماه بطول می انجامد به افراد یا گروه­های مستعدی که دارای طرح ها یا ایده های نو آورانه هستند، متناسب با طرح یا ایده مورد نظر مشاوره و آموزش های لازم را ارائه می نماید. افراد و گروه­های علاقمند به کار تیمی و تاسیس شرکت در این دوره می­توانند در قالب گروه های تحقیقاتی فعالیت­های اولیه خود را برای ورود به بازار ساماندهی نمایند. معیار اصلی پذیرش در این دوره وجود ایده های نو آورانه مناسب با قابلیت تجاری سازی است.

دوره رشد:

طول این دوره حداکثر سه سال تعیین شده است. در پایان این دوره زمانی، واحدهای فناوری مستقر در مرکز رشد بایستی به معیارهای رشد یافتگی دست یابند و از مرکز رشد خارج گردند. در طول این دوره شرکت ها همچنین مجاز به استفاده از تسهیلات مالی، شرکت در نمایشگاهها، کارگاه ها و دوره های آموزشی و نیز بهرمندی از تجهیزات و فضای فیزیکی ارائه شده توسط مرکز هستند. این شرکت ها می توانند پس از طی موفقیت آمیز این دوره وارد بازار گردند.

دوره پسا رشد:

با توجه به نیاز شرکت­های فعال برای خروج از مرکز رشد، مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایلام اقدام به راه­ اندازی دوره پسا رشد نموده است. در طول این دوره که حداکثر 5 سال بطول می انجامد، مرکز رشد به خدمت­ رسانی به شرکت­ها با شیب کاهشی ادامه می­دهد و شرکت ها­ را برای ورود به بازار رقابتی آماده می کند.

اهم اهداف و مأموریت‌های کلی مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

  1. افزایش کارایی و اثر بخشی تحقیقات کاربردی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام

    2. افزایش سهم واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ایجاد ارزش افزوده و فعالیتهای اقتصادی

    3. توسعه و تعمیق ارتباط واحدهای صنعتی و اجرایی با دانشگاه علوم پزشکی ایلام

    4. تنوع بخشی به منابع مالی علوم پزشکی ایلام از طریق فعالیت های دانش محور و فناورانه

    5. ارتقای توان رقابتی و پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بر اساس تقاضا محوری

    6. کمک به رونق اقتصاد محلى مبتنى بر دانش و فناوری هاى نوین

    7. بستر سازی مناسب براى گسترش و رشد واحدهاى کوچک و متوسط دانش بنیان فعال در زمینه فناوری هاى نوین

 

مدیر مرکز توسعه فناوری

نام و نام خانوادگی: دکتر مریم ملکی

رشته تحصیلی: فیزیولوژی

مرتبه علمی:
 استادیار

تلفن: 3200000-084

پست الکترونیکی: maleki-m@medilam.ac.ir

        Email: htdc@medilam.ac.ir

08433367156 ,08433367155:Tel

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *