منوچهر صادقیان با اشاره به مشکلاتی که برای عرضه محصولات شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد از راه اندازی سایتی برای عرضه این محصولات خبر داد و گفت: معاونت تحقیقات وزارت بهداشت ماموریتی را در نظر گرفت که اولین نمایشگاه و فروشگاه تخصصی محصولات دانش بنیان را دایر کند تا این نوع شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را عرضه کنند. بر همین اساس با همکاری متخصصین IT موفق شدیم سایت دیجی بنیان را به منظور فعالیت و خرید فروش محصولات دانش بنیان راه اندازی کنیم.
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، هدفمندسازی دانش و پژوهش، حرکت به سمت تولید محصولات جدید و پیوند صنعت و دانشگاه ازجمله اتفاقاتی است که از حمایت‌های خوبی برخوردار است. خوشبختانه امروزه شاهد افزایش حضور و فعالیت شرکتهای دانش بنیانی هستیم که می‌توانند باعث رونق  صنعت و بومی سازی برخی صنایع شوند. این شرکتها که در دل دانشگاه‌های علوم پزشکی رشد کردند، تولیداتشان همه بر پایه علم و دانش است.
یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در شرکت‌های دانش بنیان، تجاری‌سازی محصولات است. شرکت نوآوران کاسپین که جزو  شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است توانسته بخشی از نیاز تجاری‌سازی شرکت‌ها را تامین کند.منوچهر صادقیان مدیر شرکت «دانش بنیان نوآوران کاسپین» در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری خبردارو، درباره فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: مجموعه ما در بخش‌های مختلفی فعالیت دارد. یکی از حوزه‌های فعالیت ما بهداشت و درمان است. همانطور که می‌دانید پس از ثبت اختراع و ساخت نمونه اولیه محصول تا رسیدن به مرحله تولید زمان زیادی صرف می‌شود ولی متاسفانه بعد از تولید محصول به دلیل ناشناخته بودن بازار، شرکت‌های دانش بنیان نمی‌توانستند محصولات وارد بازار کنند.

او درباره نحوه راه‌اندازی سایت «دیجی بنیان» بیان کرد: این گونه مجموعه‌ها نمی‌دانستد محصولات خود را چگونه بفروشند. معاونت تحقیقات وزارت بهداشت ماموریتی را در نظر گرفت که اولین  نمایشگاه و فروشگاه تخصصی محصولات دانش بنیان را دایر کند تا این نوع شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را عرضه کنند. بر همین اساس با همکاری متخصصین IT موفق شدیم سایت دیجی بنیان   http://digibonyan.com   را به منظور فعالیت و خرید فروش محصولات دانش بنیان راه اندازی کنیم. مراکز رشد واحدهای فناوری در حوزه سلامت را به صورت تخصصی در بخش دیگری افزوده ایم این سامانه تمام مجوزهای لازم برای کسب کار اینترنتی را از وزارتخانه‌های صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

وی افزود: این سایت قابلیت‌های متفاوتی دارد. یکی از بخش‌های مهم  مخصوص فارغ‌التحصیلان حوزه‌های سلامت است که بعد از اتمام تحصیل نمی‌دانند کجا مشغول به کار شوند. سامانه جامعی را راه اندازی کردیم که افراد متقاضی شغل خود را معرفی می‌کنند و افراد نسبت به تخصصی که دارند شغل مورد نیاز خود را انتخاب می‌کنند. خوشبختانه این سامانه با استقبال زیادی همراه بود در حال حاضر در سامانه حدود هزار و 100 نفر متقاضی شغل، حدود 215 کارفرما و حدود 450 فرصت شغلی در بخش بهداشت
و درمان وجود دارد.

صادقیان با اشاره به اینکه “بخشی از سایت را به اطلاع رسانی اختصاص داده شده است”عنوان کرد: در بخشی دیگر ما متوجه شدیم معمولا از رویدادها بی‌خبر هستیم و زمانی متوجه می‌شویم که رویداد تمام شده است، تصمیم گرفتیم بخشی از سایت را به اطلاع رسانی از همایش‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی این حوزه اختصاص دهیم و همچنین برای دسترسی آسانتر و شناسایی آزمایشگاه‌های جامع و اتاق‌های تمیز با همکاری آزمایشگاه جامع وزارت بهداشت و آزمایشگاه جامع وزارت علوم، این اطلاعات به صورت مرتب دسته بندی شده و همکاران می‌توانند در این سایت مجموعه آزمایشگاه‌ها را شناسایی و ارتباط گیرند.او در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: یکی دیگر از کارهای مجموعه دیجی بنیان در ارتباط با فروشگاه محصولات دانش بنیان  است که شرکت‌ها می‌توانند در این بخش محصولات خود را ارئه دهند و خرید فروش بدون واسطه داشته باشند. در سال جاری شاهد فروش  یک میلیارد و ششصد و هفتاد میلیون تومان از محصولات دانش بنیان بودیم. به واسطه این مجموعه، فروشنده‌های شرکت‌های دانش بنیان و خریدار این گونه محصولات به طور مستقیم  با هم ارتباط گرفته‌اند و معامله بدون واسطه، صورت گرفته است.

وی گفت: حوزه دیگری که مراجعه کنندگان زیادی دارد گیاهان دارویی است. به واسطه آنکه بخش طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت خود را آغاز کرده این امر باعث شد مردم دسترسی و شناخت بیشتری از گیاهان دارویی داشته باشند و کمتر به عطاری های غیر استاندارد مراجعه کنند.

منوچهر صادقیان در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: بخش دیگری از فعالیت‌هایمان را برای خرید مواد و تجهیزات آزمایشگاهی دانشجویان در نظر گرفتیم که آنها بتوانند با مراجعه به این بخش تجهیزات مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و بهترین کیفیت بسته بندی و دسترسی آسانتر تهیه کنند.

  • خانم سزیده
  • شهریور 30, 1398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *