دبیر کمیته مشورتی تخصصی دندانپزشکی با بیان اینکه از ۱۵ اردیبهشت در سراسر کشور ارائه خدمات اورژانسی با رعایت دقیق پروتکل قابل انجام است، گفت: در مناطقی که سفید اعلام می‌شود اعمال الکتیو نیز با رعایت دستورالعمل قابل اجرا است.

بهزاد هوشمند با بیان اینکه از زمان شروع اپیدمی کرونا خدمات دندانپزشکی در مراکز منتخب ارائه شده است، اظهار کرد: ۱۱۰ مرکز دولتی و ۲۸۳ مرکز خصوصی خدمات اورژانسی دندانپزشکی را ارائه کردند.

وی افزود: از ۱۵ اردیبهشت با ابلاغیه معاونت درمان در سراسر کشور ارائه خدمات اورژانسی در سراسر کشور با رعایت دقیق پروتکل قابل انجام است و مردم می‌توانند با رعایت اصول حفاظت فردی به مراکز دندانپزشکی برای خدمات اورژانسی مراجعه کنند.

دبیر کمیته مشورتی تخصصی دندانپزشکی با بیان اینکه  درد شدید، عفونت‌ها و خونریزی اورژانسی است، تصریح کرد: در مناطقی که سفیداعلام می‌شود اعمال الکتیو نیز با رعایت دستورالعمل قابل اجرا است.

هوشمند یادآور شد: توصیه بهداشتی به هموطنان این است که بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرند؛ رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از دهانشویه‌های اکسیدکننده می‌تواند برای مردم موثر باشد زیرا ویروس در ته حلق کلونیزه می‌شود و غرغره کردن دهانشویه به مدت ۱۵ ثانیه می‌تواند بار ویروس را در حلق کاهش دهد و انتقال ویروس را به حداقل برساند.

وی یادآور شد: در بحث آموزش نیز پروتکلی را تدوین کرده‌ایم که علاوه بر مطب‌های خصوصی دانشکده‌های داندانپزشکی نیز شروع به کار خواهند کرد که این مراکز نیز از استاندارد برخوردار باشند و بتوانند خدمات دندانپزشکی را به مردم ارائه کنند.

منبع: خبر آنلاین

  • دیجی بنیان
  • اردیبهشت 16, 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *