پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به خدمات این سازمان به مناطق سیل زده، اظهار داشت: از ابتدای بحران سیل تاکنون ۵۳ مادر باردار از مناطق سیل زده به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی ادامه دا: ۱۲ مادر باردار از مناطق فاقد راه دسترسی و آب گرفته توسط اورژانس هوایی به بیمارستان انتقال یافته‌اند؛ ضمن اینکه بالگرد اورژانس هوایی گناباد از امروز جهت خدمات رسانی به بیماران و شهروندان نیازمند گرفتار در سیل در چابهار به جمع نیروهای موجود اضافه خواهد شد

وی با بیان اینکه بررسی ویژه بیماری‌های منتقله از آب و مشکلات بهداشت محیط با تیم‌های خبره عملیاتی انجام می‌شود،گفت: از ۳۲۷ روستای تحت پوشش شبکه بهداشت چابهار، ۱۲۰ روستا در محاصره آب و نیازمند مواد غذایی و بهداشتی هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه کمبودهای دارویی در حال ارسال است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، تصریح کرد: مردم مناطق سیل‌زده نیاز مبرم به امداد رسانی و توزیع اقلام امدادی دارند.

وی همچنین بیان کرد:‌ اورژانس هوایی با ۷ پرواز در روز جاری به ۱۴ بیمار در مناطق قصرقند و چابهار امداد رسانی و آنها را به بیمارستان منتقل کرده است؛ ضمن اینکه ۴ تیم واکنش سریع و ۲ تیم پشتیبان از اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در منطقه دشتیاری مستقر شده‌اند.
وی اضافه کرد: ۳ تیم بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز در منطقه کار امداد رسانی را آغاز کرده‌اند.

منبع: سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *