در آغاز این نشست که هم‌زمان با شصت‌ و دومین کارگروه تخصصی تهدیدکننده‌های محیطی سلامت بود، دکتر دل‌پیشه به شرح جایگاه، وظایف، ماموریت‌ها و فعالیت‌های دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی پرداخت.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در ادامه به صورت اجمالی گروه‌های مختلف دبیرخانه، مدیران و وظایف مربوطه را معرفی کرد.

سپس رییس گروه سلامت بین‌الملل و توسعه پایدار دبیرخانه و طراح دوره کارورزی، در خصوص ضرورت حضور دانشجویان دکتری سیاست‌گذاری در فضای واقعی سیاست‌گذاری حوزه سلامت و ارتباط بین حوزه‌های دانشگاهی و سیاست‌گذاری عملی کشور صحبت کرد. 

در ادامه هر یک از مدیران دبیرخانه حاضر در نشست به صورت تفصیلی به معرفی گروه‌های حکم‌رانی سلامت، سیاست‌گذاری بخش سلامت، سلامت بین‌الملل و توسعه پایدار، و سلامت و جامعه پرداختند. 

گفتنی است این دوره در راستای کارآموزی دانشجویان دکترای سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و سیاست‌های غذا و تغذیه دانشکده تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و در پی عقد تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *