دکتر حسین وطن پور؛ رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در حاشیه سومین کارگاه خوراک و نوشیدنی که با همکاری دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: در این رویداد، کمیته ارزیابی ایده های دریافتی در حوزه صنایع غذایی تحت عنوان سومین ایده بازار خوراک و نوشیدنی، برگزار شد.

دکتر وطن پور خاطرنشان کرد: بنابر رسم هرساله، بر مبنای نیاز کشور به مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی، کتابچه فراخوانی تهیه می کنیم و این کتابچه هرسال، به روز می شود و دانشگاه های مختلف بر اساس نیازهایی که در این کتاب اعلام شده، به صورت داوطلبانه مسئولیت برگزاری ایده بازارها را برعهده می گیرند که در سال جاری، دانشگاه امیرکبیر این مسئولیت را برعهده دارد.

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: براساس نیازهایی که در کتابچه مطرح شده، ایده ها دریافت شده و توسط کارشناسان و اعضای هیات علمی به افرادی که صاحبان ایده ها هستند، نکات لازم بابت کارآفرینی، تجاری سازی و نوشتن طرح توجیه اقتصادی، آموزش داده می شود و طرح های برگزیده در داوری های مختلف، کاندید شده و مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی در پایان عنوان کرد: صنایع برای به دست آوردن طرح های برگزیده، به صورت داوطلبانه در این طرح ها سرمایه گذاری می کنند، ما نیز آنها را در سطح دانشگاه ها مورد حمایت قرار می دهیم.

منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

  • دیجی بنیان
  • بهمن 27, 1398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *