دکتر محمدرضا شانه‌ساز درباره برنامه و گام اول سازمان غذا و دارو برای اصلاح ساختار اقتصادی نظام دارویی کشور در سطح تولید، توزیع و عرضه دارو، گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی در حوزه تولید دارو موضوعاتی مانند قیمت‌گذاری منطقی‌تر دارو را پیش خواهیم برد؛ تا در حوزه قیمت‌گذاری دارو واقع‌بینانه‌تر از قبل عمل می‌کنیم.

وی افزود: در گذشته برخی اقلام دارویی در داخل تولید می‌شدند و حتی چند برابر نیاز کشور هم ظرفیت داشتند، اما به دلیل سخت‌گیری در قیمت‌گذاری و منطقی نبودن قیمت‌گذاری‌ها، تولیدکننده زیان می کردند،  این زیان چند ساله باعث می‌شد که دیگر تولیدکننده آن دارو را تولید نکند. بر همین اساس مجبور بودیم با چند برابر قیمت و با ارزبری بالاتری آن دارو را از یک شرکت خارجی که یک شرکت برندساز و با کیفیت هم نبود، ‌ بلکه شرکت‌هایی از شرق آسیا که از نظر مالی و کاری هم ضعیف بودند، وارد کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در حال حاضر قیمت‌گذاری‌ها به نحوی اصلاح می‌شود تا بتوانیم از تولیدکننده در عرصه اقتصادی هم حمایت کرده و در عین حال ارزبری را هم کاهش دهیم. البته در راستای بهبود اقتصاد دارو در عرصه توزیع و عرضه در بازار نیز برنامه‌هایی داریم که به تدریج اعلام می‌شود.

منبع: سازمان غذا و دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *