دکتر احمد حاجبی؛ مدیرکل دفتر سلامت روانی گفت: راه اندازی سامانه تلفنی ۴۰۳۰  به درخواست وزارت بهداشت و با همکاری وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شده است.
وی ادامه داد: ارتقای کمی و کیفی و پویایی خدمات روانشناختی ارائه شده از طریق این سامانه که به درخواست دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد در معاونت بهداشت وزارت بهداشت راه اندازی شده، همواره و در طول ارائه خدمات مدنظر بوده است.
دکتر حاجبی گفت: اکنون با گذشت بیش از 50 روز از آغاز بحران همه گیری ویروس کرونا در کشور، می توانیم به جرأت بگوییم که همکاران ما در این حوزه به خوبی توانسته اند ضمن برقراری ارتباط با هموطنان، تجربیات ارزنده ای را نیز در زمینه شناسایی نیازهای در حال تغییر آنان در طول این مدت به دست بیاورند که به طور منظم در اختیار تیم تخصصی قرار گرفته، تحلیل می شود و به دنبال آن، تدابیر لازم در سریع ترین زمان ممکن اتخاذ می شود.
مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اعلام کرد: در حال حاضر حدود 600 نفر روانشناس در سه شیفت (از 8 صبح تا 12 شب) پاسخگویی به تماس ها را  به عهده دارند و آمارهای موجود نشان می دهد که روزانه به طور متوسط حدود 10 هزار تماس از طریق کد 8 سامانه 4030 که مختص همکاران روانشناس است، پاسخ‌دهی می شود.
منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • دیجی بنیان
  • فروردین 25, 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *