مریم حضرتی؛ معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به خدمات ارزنده کادر پرستاری در بحران کرونا و تلاش‌های وصف ناشدنی پرستاران برای مراقبت از بیماران، از جذب ۴۵۰۰ نیروی پرستار در دوران کرونا خبر داد و گفت: این تعداد پرستار بدون مراحل اداری جذب شده‌اند و مضاف بر این، مجوز جذب ۳۰۰۰ نیروی دیگر با عنوان پرستار و ۲۸۰۰ نیروی قراردادی گرفته شد و فقط منتظر تأمین منابع مالی هستیم.

وی ادامه داد: افزایش ۵۰ درصدی اضافه کار کارکنان دولت شامل نیروهای کادر درمانی و نظام سلامت هم شد البته ناگفته نماند که نیروهای شرکتی مشمول دریافت این افزایش نشده‌اند.

حضرتی در خصوص تغییر وضعیت شغلی نیروهای نظام سلامت و کادر درمانی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، گفت: آن دسته از نیروهایی که در دوران کرونا فعالیت داشته‌اند در اولویت استخدامی نظام سلامت قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: در دوران کرونا حدود ۱۰۰ هزار پرستار و کادر درمان به طور مستمر از ۱۶ هزار بیمار مبتلا به کرونا در آی سی یو پرستاری و مراقبت ویژه به عمل آورده‌اند. در این دوره حدود ۴۰۰ هزار تریاژ پرستاری در بیمارستان‌ها به ثبت رسیده است.

حضرتی در خصوص تعدیل نیرو در نظام سلامت، گفت: این موضوع بررسی خواهد شد برای نیروهایی که در دوران کرونا خدمت رسانی کرده‌اند تعدیل نیرو عادلانه نیست پرستاران ما نباید در دغدغه‌ای به جز مراقبت از بیمار داشته باشند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در خصوص شهدای مدافعان سلامت، افزود: تا این لحظه حدود ۱۰۰ نفر از کادر درمانی و نظام سلامت به درجه شهادت نائل شده‌اند که البته تعداد دقیق آن باید در ستاد مقابل با کرونا مورد بررسی و سپس اعلام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

  • دیجی بنیان
  • اردیبهشت 24, 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *