کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در ویدیو کنفرانس خبری با اشاره به ظرفیت تست آزمایشگاهی کرونا در ایران اظهار کرد: تست PCR که به صورت رایگان از طریق موارد ارجاعی انجام می‌شود ظرفیت ۱۵ هزار تست داریم اما آنچه عملا شاهد هستیم رنج ۱۰ تا ۱۲ هزار تست در روز است.

او ادامه داد: همکاران من به دنبال این هستند که هر روز ۱۰ برابر موارد مثبت روز قبل، تست انجام دهند. به نظر می‌رسد ۴۰ درصد تست منفی کاذب داریم که ممکن است بخشی از آن به نمونه‌برداری برگردد. پاسخ مثبت تست PCR قطعی است و فعلا هیچ جایگزینی برای آن نداریم.

جهانپور درباره اجباری شدن ماسک در مترو و اتوبوس و عرضه ماسک اظهار کرد:  ما در وزارت بهداشت تولید کننده ماسک نیستیم و تامین و توزیع آن در آن حوزه وزارت صمت خواهد بود. ممکن است بخشی را برای شبکه داروخانه‌ای کشور در نظر بگیرند. در مورد قیمت گذاری هم قبلا اداره کل تجهیزات پزشکی یک نمونه ماسک را قیمت گذاری کرده اما قیمت گذاری جدید نداشتیم.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره اختلاف شورای شهر تهران وقم برای استفاده از دستگاه زباله سوز اهدایی چین گفت:  دستگاه زباله‌سوز دستگاه خاصی نیست. این ویروس شاید در درجه حرارت ۷۵ درجه از بین برود و احتمالا هر شرکت ایرانی می‌تواند این دستگاه را تولید کند و دستگاه خاصی نیست. رقابت خیلی زیادی در ساخت چنین دستگاهی وجود ندارد.

منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

  • دیجی بنیان
  • اردیبهشت 9, 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *