معرفی مجموعه

مرکز رشد فضای اداری، آزمایشگاهی و کارگاهی همراه با خدمات حمایتی مختلف را با حداقل هزینه برای شرکتهای نوپا فراهم می‌کند. در واقع مراکز رشد ارائه کننده فضای فیزیکی، خدمات حمایتی و تجهیزات مشترک برای شرکتهای کارآفرین و دانش بنیان هستند و از این طریق کارآفرینان و شرکتهای کوچک را در ایجاد و توسعه مؤسسات خود یاری می نمایند. بر همین اساس، به واحدهای پذیرفته شده در دوره رشد مقدماتی مشاوره و آموزشهای لازم برای آشنایی با بازار، شناسایی گروه کاری، تثبیت ایده کاری و ایجاد هویتهای حقوقی مستقل داده می‌شود. سپس در مراحل بعدی، شرکتهایی که طی دوره اقامت در مرکز رشد با استفاده از امکانات این مرکز بتوانند به اهداف برنامه دست یابند و موفق به ایجاد فناوری و دانش فنی در زمینه مربوطه شوند و دستاوردهای تحقیقاتی خود را به بازار عرضه نمایند از مرکز رشد خارج شده و بصورت مستقل به فعالیت خود ادامه می دهند. مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در زمینه بسترسازی جهت رشد و شکوفایی طرح‌های مرتبط با تجاری سازی دستاوردهای گیاهان دارویی و بهره‌برداری از ایده‌های فناورانه در حیطه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌نماید.

سازمان مؤسس: سازمانی است که مرکز رشد را تأسیس نموده و تأمین اعتبارات آن را از مجاری دولتی و غیز دولتی به عهده می‌گیرد.

هسته های فناور: تیم های نوآور و صاحب ایده به شکل حقیقی با هدف رشد شرکتهای دانش بنیان در جهت کاربردی نمودن نتایج تحقیقات پژوهشی به صورت هسته فناور جذب می شوند. ضروری است هسته ها ظرف مدت ۴ الی ۶ ماه، با آموزش ها و مشاوره هایی که از مرکز رشد دریافت می نماید به شکل یک شرکت نوپا درآمده و ماهیت حقوقی خود را تثبیت کنند و آن گاه با ارائه برنامه و مدل کسب و کار خود جهت استقرار در مرکز رشد اقدام نمایند.

واحدهای فناوری: واحدهای دارای هویت حقوقی مستقل از مرکز رشد بوده که با توجه به اساسنامه و یا سایر اسناد قانونی در زمینه تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای، طراحی مهندسی، مهندسی معکوس، انتقال فناوری، ارائه خدمات تخصصی و در جهت تجاری کردن نتایج تحقیقات فعالیت می‌نمایند. این واحدها شامل شرکتهای خصوصی، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع، و یا مراکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاهها یا دستگاههای اجرایی هستند.

دوره رشد مقدماتی: دوره‌ای حداکثر ۶ ماهه است که در آن به افراد و یا گروه‌های مستعدی که دارای ایده‌های نوآورانه صنعتی هستند، مشاوره و آموزش‌های لازم برای آشنایی با بازار، شناسایی گروه کاری و ایجاد هویت‌های حقوقی مستقل داده می‌شود. در صورت موفقیت در این دوره مقدماتی و کسب هویت مستقل حقوقی، واحدهای نوپا می‌توانند اسکان رسمی در مرکز رشد شوند. زمان این دوره با تصویب رییس مرکز رشد تا ۹ ماه قابل افزایش است.

دوره رشد: دوره‌ای است حداکثر ۳ ساله که طی آن واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد به معیارهای رشد یافتگی دست یافته و پس از آن از مرکز رشد خارج می‌شوند. زمان این دوره با تصویب شورای فناوری مرکز تا ۵ سال قابل افزایش است.

زمینه فعالیت:

  • تجهیزات پزشکی
  • گیاهان دارویی

سال تاسیس: 1392

مدیر مرکز رشد: مهندس مهدی قاسمی

آدرس :

خراسان رضوی، گناباد، جاده آسیایی، دانشگاه علوم پزشکی گناباد
تلفن: 57223028 – 051
فکس: 57220587 – 051
وب سایت: http://www.gmu.ac.ir

واحد های فناور مستقر:

  • زیست فناور شرقرزماری طب شرقتجهیز بنیان آریا

    پارس کالای شرق

    ایده گستر سلامت

    گیاه پزشکی مغان

    صنعت طب کویر

    کیمیاگران راز طبیعت

    پژوهش بنیان شرق

    پارس فیکو تیپ

خدمات و تسهیلات قابل ارائه در مرکز رشد:

۱.      تأمین محل کار

۲.      خدمات آزمایشگاهی، کارگاهی و اطلاع رسانی

۳.      خدمات مدیریتی، حقوقی، اخلاق پزشکی، مالی و اعتباری

۴.      آموزش های تخصصی ویژه و مشاوره

۵.      خدمات پروژه یابی و بازاریابی

شرایط پذیرش:

۱.       ارایه‌ی ایده‌ی فناورانه با توجیه اقتصادی

۲.       داشتن پشتوانه تئوریک و آکادمیک در زمینه طرح ارایه شده

۳.       ارایه برنامه کاری

۴.       داشتن نیروی متخصص در حیطه مورد فعالیت

۵.       نداشتن تعهد مادی و معنوی به مراکز یا افراد دیگر در زمینه طرح مورد تقاضا

۶.       داشتن شخصیت حقوقی برای متقاضیان استقرار در دوره رشد و دارا بودن آمادگی ثبت یک شرکت یا مؤسسه برای استقرار در دوره رشد مقدماتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *