مرکز رشد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مرکز رشد مرکزی است که به منظور حمایت از ایجاد و توسعه حرفه های جدید توسط واحدهای فناور و کارآفرینانی که در قالب واحدهای نوپای فعال از قبیل شرکتهای تازه تاسیس یا در آستانه تاسیس که در زمینه های مختلف منتهی به فناوریهای جدید تشکیل شده اند و دارای اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن می باشند، ایجاد شده است. در حقیقت اصطلاح مرکز رشد یا انکوباتور از دستگاهی با همین نام گرفته شده است که برای نگهداری و رشد نوزادان استفاده می شود. مراکز رشد معمولا در کنار یک مرکز تحقیقاتی یا دانشگاهی که خدمات پشتیبانی (اعم از فنی و غیر فنی) را برای تبدیل یا پرورش یک نوآوری یا یک اختراع به یک شرکت صنعتی ارائه می کند، تاسیس می شوند. در سرتاسر جهان این نکته پذیرفته شده است که مراکز رشد ابزارهای مطمئنی برای تبدیل نوآوریها و دستاوردهای تحقیقاتی به محصولات و نیز ترغیب کارآفرینی و توسعه آن به ویژه در حوزه فناوریهای پیشرفته می باشند .

در همین راستا مرکز رشد فناوری اطلاعات علوم پزشکی شیراز در آذرماه 1389 بعنوان اولین مرکز رشد فناوری اطلاعات علوم پزشکی کشور تاسیس گردید .

این مرکز هم اکنون پذیرای ایده های نوین در زمینه های سخت افزارها و تجهیزات رایانه ای ، نرم افزارهای پزشکی ، پیراپزشکی ، بهداشتی – درمانی ، شبکه و زیرساخت های لازم برای سیستم های اطلاعاتی پزشکی ، پیراپزشکی ، بهداشتی – درمانی اشاره نمود .

 

زمینه فعالیت:

فناوری اطلاعات

 

سال تاسیس:1389

 

مدیر مرکز رشد: دکتر سید جلیل معصومی

آدرس :

مرکز رشد فناوری اطلاعات علوم پزشکی شیراز در آذرماه 1389 بعنوان اولین مرکز رشد فناوری اطلاعات علوم پزشکی کشور تاسیس گردید .

این مرکز هم اکنون پذیرای ایده های نوین در زمینه های سخت افزارها و تجهیزات رایانه ای ، نرم افزارهای پزشکی ، پیراپزشکی ، بهداشتی – درمانی ، شبکه و زیرساخت های لازم برای سیستم های اطلاعاتی پزشکی ، پیراپزشکی ، بهداشتی – درمانی اشاره نمود .

 

واحد های فناور مستقر:

  • شرکت فناوران وزین بهداد

    شرکت فناوران وزین بهداد در سال 1394 در این مرکز رشد مورد پذیرش قرار گرفته است.

    این شرکت در حوزه راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و محصولات دانش بنیان IT فعالیت داشته و از سال 1393 دامنه فعالیت خود را در محدوده علوم پزشکی متمرکز نموده است. تحقیق و مشاره در زمینه کاربرد فناوری اطلاعات، تولید نرم افزارهای تخصصی، تولید دستگاههای پوشیدنی…

 

  • داده نگار داتیس پارس

    گروه داتیس فعالیت خود را از سال 1382 به صورت منسجم با موسسه آموزش مجازی دانشگاه شیراز در حوزه آموزش مجازی در کشور در بخش تولید محتوای مجازی تحت وب آغاز کرد. پس از مدتی این مجموعه فعالیت های خود را در چهار بخش زیر متمرکز نمود  که به طور مختصر برخی از این همکاری ها با مراکز و گروه های مختلف ارائه می گردد.

    الف: تولید محتواهای آموزشی تحت وب و تحت موبایل(E-Learning & M-Learning)

    ب: تولید انیمیشن های دوبعدی و سه بعدی

    ج: ساخت بازی های رایانه ای و تلوزیونی

  • پیشگامان ایده گستر تیوا

  •  این شرکت در سال 1390 آغاز به فعالیت نموده است  و در زمینه شبیه سازی و ایجاد بانک آموزشی مشغول به فعالیت می باشد.

    شبیه سازی محیط های بالینی ( اورژانس ها ، بخش های بالینی بیمارستان ها درمانگاه ها و  مطب ها ) و ایجاد بانک آموزشی نمونه های بالینی دانشگاه های علوم پزشکی کشور

    Medical Environments  Simulations and  Bank of  Medical  Cases

    شبیه سازی محیط های بالینی شامل دو بخش می باشد .

  • نواندیشان نخبه محور فارس

    این شرکت دانش بنیان در سال 1389 و بعد از یک دهه تحقیقات متمرکز روی تجهیزات و جراحی ها و تصاویر پزشکی و طراحی و پیاده سازی آنها تأسیس گردیده است. این شرکت با هدف بکارگیری تکنولوژی های پیشرفته در اعمال جراحی سعی در بهینه سازی اعمال جراحی از نظر بعد زمان و بعد فیزیکی دارد.

    ساخت قطعات پیچیده مهندسی و پزشکی ، طراحی و ساخت پروتزهای پزشکی ، ساخت آناتومی های پزشکی ، مدل کردن بافت سخت و نرم جهت انجام بررسی های حین و قبل از عمل جراحی از اهم فعالیت های این شرکت می باشد .

     

  • شرکت داده نگار خوارزمی

    شرکت داده نگار خوارزمی از سال 1389 فعالیت خود را در زمینه فناوری اطلاعات پزشکی آغاز و تا کنون محصولات و سامانه های متعددی را در این حوزه تولید و راه اندازی کرده است. این شرکت با بهره گیری از نیروهای جوان و متخصص دانشگاهی در گرایش های مختلفی همچون مهندسی نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی سخت افزار، مهندسی الکترونیک و مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی از توان فنی بالایی برخوردار است.

    مجموعه داده نگار خوارزمی با ایده شبکه پزشکی رازی ( Razi Medical Network ) در سال 1390 در این مرکز پذیرش شده است.

 

  • رایکا افزار پارس

     

    این شرکت در سال 1387 تاسیس گردیده و در زمینه تولید نرم افزارهای رایانه ای می باشد که شامل زمینه های زیر می باشد:

    1-      نرم افزارهای تخصصی در زمینه تصویر برداری پزشکی

    2-      نرم افزارهای مالی اداری

    3-      طراحی وب سایت

    4-      طراحی نرم افزارهای سفارش مشتری

    5-      طراحی نرم افزارهای کاربردی بر روی Tablet و Smart phone

  • کهکشان الکترونیک

    این شرکت در سال  1385 تاسیس گردیده و تا کنون در زمینه  تولید نرم افزارهای کاربردی ( از قبیل اتوماسیونهای مالی ، درمانی ، مدیریتی و … )، پایگاههای اینترنتی ، نرم افزارهای تحت موبایل ، نرم افزارهای چند رسانه ای ، بازیهای آموزشی-حرکتی  و تولید نرم افزارهای شبیه سازی از قبیل شبیه سازی جراحی لاپارسکوپی   فعالیت  نموده است .

     

     

    خدمات قابل ارائه مرکز رشد:

–    ایجاد تسهیلات در جهت تبدیل ایده کاری به محصول و بسترسازی لازم جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی

–    تخصیص فضای اداری و کاری در حد امکان

–    همکاری در جهت اخذ تسهیلات مالی و اعتباری در قالب وام های قرض الحسنه

–     حمایت های حقوقی و قانونی

–     حمایت از واحدهای فناور در خصوص مالکیت معنوی

–     ایجاد ارتباط با مراکز پژوهشی، دولتی و سایر شرکتها

–     خدمات آموزشی و مشاوره ای در امور مالی ، بازاریابی،تجاری سازی،ثبت اختراع و …

–     خدمات اینترنتی

–     حمایت به منظور شرکت در نمایشگاههای تخصصی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *