مهندس محسن فرهادی درخصوص تمهیدات وزارت بهداشت برای ارتقای بهداشت محیط در اماکن عمومی به منظور پیشگیری از انتقال کروناویروس جدید، تاکید کرد: در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس جدید، رعایت بهداشت فردی، بر هر اقدام دیگری اولویت دارد و مردم نباید در شست و شو و ضدعفونی مداوم دستهایشان لحظه ای غفلت ورزند.

وی با تاکید براینکه مردم باید از حضور غیرضرور در اماکن عمومی، کمپ ها، اردوها و وسایل حمل و نقل شهری خودداری کنند، افزود: از آنجاکه خطوط متروی شهری، اتوبوسرانی، ترمینال ها و فرودگاه ها، روزانه با بیشترین حجم مسافر روبرو هستند، با دانشگاه های علوم پزشکی کشور هماهنگ شده که با هماهنگی مسئولین امر، این اماکن به صورت روزانه شست و شو و ضدعفونی شود.

وی درخصوص مدیریت دفع و معدوم سازی زباله های بیمارستانی در ارتباط با کروناویروس جدید، تصریح کرد: در مورد دفع زباله های بیمارستانی نیز خاطر مردم آسوده باشد. چراکه زباله های بیمارستانی با روش علمی و کاملا ایمن، توسط دستگاه های بی خطرساز معدوم می شوند. این پروسه در مورد پسماند بیماران مبتلا به کرونا در اتاق های ایزوله انجام شده و پس از آن به سیستم های ویژه شهرداری تحویل داده می شود.

مهندس فرهادی درخصوص ارائه مواد ضدعفونی در متروها و برخی اماکن عمومی عنوان کرد: در این مورد شهرداری و مسئولین مترو اقداماتی را انجام خواهند داد. تاکنون نیز همکاری های خوبی از سوی شهرداری صورت گرفته است. وزارت بهداشت بر نصب بنرهای اطلاع رسانی در مورد کروناویروس جدید در سطح شهر تاکید دارد که این اقدام نیز از سوی شهرداری در حال انجام است.

منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

  • دیجی بنیان
  • اسفند 3, 1398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *