در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس اتاق اصناف کشور، رئیس بسیج اصناف کشور و جمعی از مدیران وزارت بهداشت، وزارت صمت و سازمان انرژی اتمی، از پیشرفته‌ترین نمونه لباس محافظتی کادر درمانی که در ایران تولید شده، رونمایی شد.

محمدرضا شانه‌ساز در این مراسم که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: روزهای اول شیوع کرونا در کشور با مشکلات زیادی در تامین اقلام و لوازم حفاظت فردی کادر درمانی روبه‌رو بودیم و در زمینه لباس و پارچه آن، کاملا وابسته به خارج از کشور بودیم البته روزانه 2 تا 5 هزار دست لباس محافظتی با پارچه وارداتی در کشور تولید می‌شد اما این نیاز به 100 هزار دست در روز رسید.

وی افزود: با کمک صنایع، محققان صنعت نساجی و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی توانستیم در مدتی کوتاه با استفاده از پارچه داخلی تا کنون 7 ورژن از لباس محافظتی کادر درمانی در کشور تولید کنیم و آخرین و پیشرفته‌ترین نمونه آن از نوعی پارچه داخلی ساخته می‌شود که هیچ چیزی از بیرون به آن وارد نمی‌شود اما تنفس نیروهای درمانی قابل انتقال به بیرون است. 

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ظرف کمتر از دو ماه نیاز کشور در زمینه لباس‌های محافظتی کادر درمانی با یک چهارم تا یک پنجم قیمت بهترین نمونه خارجی تامین شد و توان صادرات این محصولات نیز در کشور وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

  • دیجی بنیان
  • اردیبهشت 28, 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *