دومین نمایشگاه تخصصی شرکت های دانش بنیان،خلاق و فناور

درباره نمایشگاه:

در این نمایشگاه از میان بیش از ۳۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق، حدود ۳۰۰ شرکت برتر انتخاب خواهند شد. این شرکت‌ها گلچینی از بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کشور بوده و نماد واقعی سطح علم و فناوری کشور هستند. تنوع شرکت‌کنندگان و ابعاد برگزاری، این نمایشگاه را به نمایشگاه منحصربه‌فردی در کشور تبدیل کرده است.

ویژگی منحصربه‌فرد این نمایشگاه این است که تنها شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق امکان حضور در آن را دارا هستند. لذا در این نمایشگاه کلیه شرکت‌های حاضر تولیدکننده کالاهای داخلی و همگی تولیدکننده محصولات High tech (دانش‌بنیان) هستند. علاوه بر این، این نمایشگاه تنها نمایشگاهی در کشور است که در آن شرکت‌های واردکننده امکان حضور نخواهند داشت. به همین جهت این نمایشگاه بیانگر توانمندی‌های واقعی فناورانه جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین این نمایشگاه با رویکردی بین‌المللی برگزار خواهد شد و هیات‌های تجاری و اقتصادی از کشورهای مختلف جهان از نمایشگاه بازدید به عمل خواهند آورد. بدین منظور هماهنگی‌های اولیه جهت بازدید هیات‌هایی از کشورهای روسیه، چین، اتریش، پرتغال، هند و بلاروس از نمایشگاه انجام‌شده است.

 

موضوعات نمایشگاه:

در این نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در کلیه موضوعات فناورانه امکان حضور خواهند داشت.  دسته‌بندی‌های موضوعی نمایشگاه شامل برق؛ الکترونیک؛ مخابرات و ارتباطات؛ فناوری اطلاعات؛ اینترنت اشیاء؛ هوش مصنوعی؛ کلان داده؛ تجهیزات پزشکی؛ کنترل، اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق؛ رباتیک؛ شهر هوشمند و حمل‌ونقل هوشمند؛ کشاورزی، شیلات، باغداری و دامداری؛ نفت، گاز و پتروشیمی؛ تجهیزات آزمایشگاهی؛ تجهیزات ساخت و تولید؛ مواد پیشرفته؛ داروهای پیشرفته؛ فناوری‌های فرهنگی؛ بیوتکنولوژی و  … است.

در این نمایشگاه شرایط حضور مجموعه‌ای از شرکت‌های خدمات فناوری جهت خدمات‌دهی به شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم‌شده است. از این جمله می‌توان به شرکت‌های بازاریابی و تجاری‌سازی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های مدیریت صادرات، صندوق‌های ارایه دهنده تسهیلات و ضمانت فناوری اشاره کرد.

 

اهداف برگزاری نمایشگاه:

  • بازار سازی و ارتقای حجم فروش شرکت‌های دانش‌بنیان
  • افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در کل اقتصاد کشور
  • کمک به توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور
  • شبکه‌سازی و هم‌افزائی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • نمایش توانمندی‌های واقعی کشور
  • ارتقای صادرات دانش‌بنیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *