دکتر محمد رضا شانه ساز معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو در حاشیه اولین همایش صادرات تجهیزات پزشکی اظهار کرد: تولیدکنندگان در خط اول نبرد و مجاهدت در شرایط تحریم قرار دارند و ما شاهد آن هستیم که هر روز استکبار جهانی توطئه جدیدی را برای ایجاد ضربه به کشور پیاده می‌کند و روزی نیست که ما شاهد مضیقه و تنگنا در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نباشیم؛ دشمن، دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن را مورد هجمه قرار داده است چرا که اگر در این حوزه فشار وارد کند تحمل پذیری مردم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت بالای صنعت تجهیزات پزشکی ایران بیان کرد: ما شاهد آن هستیم که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی محصولات هایتکی که در مرز علم و دانش قرار دارند تولید می‌شود و ویترینی از محصولات هایتک بسیار پیچیده مصرفی و غیرمصرفی تولید شده است.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: موضوع صادرات از تولید هم مهم‌تر است چرا که صادرات موتور محرک تولید است و می‌تواند تولید را به دنبال خود بکشد و به همین دلیل اهمیت بیشتری دارد ما در حوزه تجهیزات پزشکی تولیدات خوبی داریم، اما در صادرات نتوانستیم نیاز کافی به وجود آوریم تا تولید را به دنبال خود بکشد؛ چرا که بازار‌های بین المللی در تولید حرکت و رشد ایجاد می‌کند متاسفانه در حوزه صادرات تجهیزات پزشکی ضعف داریم و من خود در این زمینه احساس قصور می‌کنم.

شانه ساز افزود: در کشور‌های اطراف ایران، دارو و تجهیزات پزشکی کشور بازار دارد و ما باید ساز و کار مناسب‌تری ببینیم تا دارو و تجهیزات پزشکی به طور رسمی صادر شود و باید توجه داشت که صادرات غیررسمی ممکن است درآمد ایجاد کند، اما ارز آن به کشور باز نمی‌گردد.
وی گفت: در حوزه سلامت عرصه خوبی برای صادرات داریم و دشمن برای آسیب زدن به این حوزه برنامه ریزی کرده است با سابقه خباثتی که از دشمنان ایران سراغ داریم می‌دانیم که همیشه اهداف خود را از چند مسیر دنبال می‌کنند.

رییس سازمان غذا و دارو بیان کرد: ایجاد مضیقه برای شرکت‌های دارو و تجهیزات پزشکی به منظور فشار ملت ایران است تا از آرمان‌های خود دست بردارند و از طرفی به اقتصاد کشور آسیب بزنند تا سرعت حرکت ما را بگیرند و نگذارند با شتاب حرکت کنیم.
منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *