حسین عرفانی، رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به جدید بودن کرونا ویروس ۲۰۱۹،‌ گفت: همین موضوع سبب شده تست تشخیص سریع برای شناسایی ویروس وجود نداشته باشد، اما فرآیند و تجهیزات آزمایش‌های مولکولی شناسایی بیماری به شکل کامل در کشور فراهم است.

حسین عرفانی در خصوص آخرین تمهیدات وزارت بهداشت برای مقابله با ورود احتمالی ویروسکرونا به ایران، گفت: پس از آنکه دبیرکل سازمان بهداشت جهانی به صورت رسمی اعلام کرد ویروس جدید۲۰۱۹ باید به عنوان یک رویداد بهداشتی اضطراری با اهمیت بین‌المللی شناخته شود، وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور_دکتر اسحاق جهانگیری، خواستار محدودیت و تعلیق موقت پروازهای مستقیم به چین شد.

وی افزود: همچنین ویزا و سایر مجوزهای مسافرتی که پیشتر برای ورود مسافران چینی به کشور صادر شده نیز به جز موارد اضطراری و توجیه‌دار به حالت تعلیق درآید. گام سوم ما توصیه به مردم بوده تا از سفر به کشور چین خودداری کنند.

عرفانی درباره سایر تمهیدات برای مسافرینی که از شهرهای آلوده چین به کشور باز می‌گردند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی هیئت دولت، ایرانیان ساکن در کشور چین، بویژه دانشجویان ایرانی که در آنجا تحصیل می‌کنند، ظرف روزهای آینده به کشور باز می‌گردند و پس از مراقبت‌هایی که در مبادی مرزی هنگام ورود این عزیزان صورت می‌گیرد، آنها را با احترام به محلی مناسب انتقال داده تا به مدت دو هفته قرنطینه باشند؛ در صورتی که پس دو هفته از سلامتی آنها اطمینان حاصل کردیم، می‌توانند نزد خانواده‌هایشان بازگردند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه محل در نظر گرفته شده برای قرنطینه ایرانیان پس از بازگشت از کشور چین، بیمارستان‌ها نخواهد بود، بیان کرد: تاکنون با توجه به اطلاعاتی که وزارت امور خارجه در اختیار ما قرار داده است، هیچ ایرانی در کشور چین به کرونا ویروس مبتلا نشده است اما، از آنجایی که ممکن است افراد سالمی که به کشور بازمی‌گردند در دوره نهفتگی بیماری قرار داشته باشند، این افراد را در یک محل مناسب که از امکانات رفاهی شایسته‌ای برخوردار باشد، به مدت دو هفته قرنطینه می‌کنیم.

منبع: قطره

 

  • دیجی بنیان
  • بهمن 12, 1398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *