معاون بنیاد مستضعفان: اجرای این طرح، موجب بهبود تغذیه مادران باردار و کاهش تولد نوزادان با وزن کمتر از 2.5 کیلوگرم در مناطق محروم کشور شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا از مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان، آقای موسی برزگری با اشاره به ضرورت توزیع سبد غذایی برای مادران باردار در مناطق محروم کشور افزود: این سبد غذایی براساس پیشنهاد متخصصان وزارت بهداشت، یک بسته غذایی با میزان 2500 کیلو کالری است که میان مادران باردار ساکن در مناطق روستایی و محروم کشور توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح با همکاری وزارت بهداشت و براساس شاخص‌های تعیین شده از سوی دانشگاه علوم تغذیه تهران و دانشگاه شهید بهشتی در حال اجرا است، گفت: مادران با وزن کمتر از 45 کیلوگرم و هموگلوبین کمتر از 10.5 که ساکنان روستا‌ها هستند، برای دریافت سبد‌های غذایی به بنیاد مستضعفان معرفی می‌شوند.
معاون بنیاد مستضعفان درباره واجدان شرایط بهره‌مندی از این طرح افزود: شناسایی افراد واجد شرایط از طریق خانه‌های بهداشت انجام می‌شود و افراد نیازمند که متقاضی بهره مندی از سبد غذایی مادران باردار هستند می‌توانند با مراجعه به این مراکز در سراسر کشور از مزایای طرح استفاده کنند.
آقای برزگری گفت: این سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، انواع حبوبات، پنیر، سویا، خرما، روغن مایع و مرغ است که از سوی بنیاد مستضعفان تامین اعتبار شده و هر دو ماه یک‌بار میان مادران تحت پوشش طرح توزیع می‌شود.

منبع: خبرگزاری قطره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *