دکتر ابراهیم متولیان، رییس بسیج جامعه پزشکی در مراسم افتتاحیه رویداد استارتاپی نوآوری فناورانه در توسعه سلامت امن، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم تا هجوم رسانه‌ های بیگانه موجب تفرقه در کشور شده و دستاوردهای انقلاب اسلامی که با شهادت بسیاری از فرزندان کشور به دست آمده است، از بین رود.

دکتر متولیان عنوان کرد: این همایش یک روزه، نتیجه کار دوره ای و طولانی مدت بوده که با هدف درک نیاز واقعی کشور در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی از سوی شرکت‌ های دانش ‌بنیان با هدف حمایت از این افراد برگزار شده است. ۶۴ شرکت در مسابقه ما شرکت کردند که ۱۳ شرکت انتخاب شده و امروز از آنها تقدیر می ‌شود.

وی در خصوص سلامت امن، توضیح داد: سلامت امن به معنای انتخاب بهترین روش درمانی با کمترین عارضه ممکن و در کوتاه‌ ترین زمان است، بدون آنکه فعالیت اضافه‌ ای انجام شود. یکی از اهداف این نوع فعالیت‌ها کاهش ارزبری برای واردات دارو و تجهیزات به کشور است که با حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان میسر خواهد شد.

رییس بسیج جامعه پزشکی کشور خاطرنشان کرد: استارت تاپ ها محصولات خود در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و روش های درمانی نوآورانه در زمینه پیشگیری و درمان بیماری ‌ها معرفی و تولید کرده اند که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت امروز معرفی شده و از آنها حمایت می شود.

دکتر متولیان گفت: مهمترین هدف ما این است که شرکت های دانش بنیان نیازهای کشور را درک کرده و فناوری هایی که به تولید آن رسیده اند را بومی کنند و وزارت بهداشت نیز از آنها حمایت کند تا با توجه به شرایط اقتصادی مملکت، نیازی به واردات داروها و امکانات درمانی نباشد.

منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *