طاهر موهبتی در نشست انعقاد تفاهم نامه در خصوص بیمه درمانی دانشجویان دستیاری و دوره PHD میان سازمان بیمه سلامت و معاونت فرهنگی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پوشش بیمه برای آحاد جامعه از ماموریت های بیمه سلامت است، لذا ابزار حفاظت و صیانت مالی از آن پوشش بیمه‌ای است؛ تا بتوان هزینه های مردم را در بخش سلامت کاهش داد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: پس از اجرای طرح تحول سلامت، هزینه های مردم در حوزه سلامت به ۳۹ درصد کاهش پیدا کرد، اگر چه طبق برنامه ششم باید این هزینه ها به ۲۵ درصد کاهش پیدا کند.

طاهر موهبتی با تاکید بر درخشش عملکرد نظام سلامت، در دوره شیوع کرونا در کشور تصریح کرد: کشور ما با وجود مشکلات اقتصادی این بیماری را در مقایسه با کشورهای دیگر به خوبی کنترل کرد که نشان از ایثارگری کادر درمان و فعالیت های شبانه روزی طلایه داران نظام سلامت دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیمه ها در گذشته ۲۵ درصد هزینه ها را عهده دار بودند اظهار داشت: این در حالی است که در حال حاضر این هزینه ها به ۳۴ درصد رسیده است.

وی با یادآوری طرح پوشش اجباری بیمه طبق قانون برنامه ششم گفت: تا کنون بیش از ۲ میلیون نفر برای استفاده از پوشش بیمه‌ای درخواست ارزیابی وسع کردند که مراحل بررسی این مسئله در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت، با ابراز خرسندی از ابتکار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پوشش بیمه‌ای دستیاران پزشکی و دانشجویان PHD فاقد پوشش بیمه‌ای گفت: این عملکرد وزارت بهداشت در حمایت از مدافعان نظام سلامت ستودنی است، در همین رابطه ۵۰ درصد هزینه حق بیمه توسط وزارت بهداشت تامین می شود و در ۵۰ درصد دیگر صندوق رفاه به کمک دانشجو خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری مهر

  • دیجی بنیان
  • اردیبهشت 24, 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *