طرح فاصله گذاری هوشمند در ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی از 23 فروردین در استان ها و از 30 فروردین در تهران اجرایی می شود و در این مرحله تنها مشاغل « کم ریسک» با التزام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت اجازه فعالیت خواهند داشت.

براین اساس کلیه صنوف موظف به ثبت نام و اخذ تعهد از صاحبان کارگاه ها و صنوف در سایت وزات بهداشت (مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی) خواهند بود و پس از دریافت کد، مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

همچنین با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد تا بازگشایی ادارات دولتی نیز به صورت پلکانی انجام شود و از تاریخ ۲۳ فروردین ماه، دو سوم کارمندان در محل کار خود حاضر شده و یک سوم اقدام به دورکاری کنند.

وزارت بهداشت نیز در جریان اجرای فاصله گذاری هوشمند، برای روند بازگشایی ها و آغاز به فعالیت صنوف کم‌خطر، شروطی را قائل شده به شکلی که روز گذشته دکتر علیرضا رئیسی_ معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد که در گام دوم برای همه صنوف برنامه ریزی شده و مشاغل به دو دسته ریسک کم و ریسک بالا تقسیم بندی شده اند.

وی در عین حال از ایجاد سامانه‌ای برای ثبت نام صنوف، مشاغل و کارگاه‌ها خبر داد؛ سامانه‌ای که هنوز به طور رسمی معرفی نشده و قرار است اطلاعات تکمیلی ظرف مدت کوتاهی از سوی وزارت بهداشت به صنوف و مشاغل، اعلام شود.

منبع: ایسنا

  • دیجی بنیان
  • فروردین 19, 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *