طاهر موهبتی درباره طرح پرستاری و مراقبت در منزل گفت: طرح پرستاری و مراقبت در منزل از سال گذشته در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت و با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت، گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شد.
 وی ادامه داد: برای اجرای این طرح، کارگروهی شامل معاونت بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، معاونت پرستاری وزارت بهداشت، دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، انجمن و اتحادیه مراکز مراقبت در منزل تشکیل شد.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: نتایج اجرای آزمایشی پوشش بیمه‌ای این طرح نشان می‌دهد که میانگین روزهای بستری این بیماران در بیمارستان 37 روز و در منزل 18 روز بوده و در صورت تعیین و ابلاغ استاندارد و سقف اقامت بیمار در بیمارستان و پوشش بیمه‌ای این خدمات، مدت بستری بیمار در بیمارستان‌ها و هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

 وی اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای برای خدمات مراقبت بیماران بستری در آی سی یو حداکثر 30 روز تعیین می‌شود و بیماران می‌توانند به مدت 5 روز در آی سی یو و 30 روز در منزل، خدمات مراقبتی دریافت کنند. البته در صورت افزایش مدت اقامت در بیمارستان و اگر بیشتر از 5 روز شود، به طور متناسب از سقف ارائه خدمات در منزل که 30 روز است، کم می‌شود.
منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *