دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به برخی شایعه‌پردازی‌ها و ارائه آمار و اطلاعات نادرست و ضد و نقیض از برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های معاند ‌گفت: آنچه ما به عنوان آمار قطعی منتشر می‌کنیم، آخرین آماری است که براساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی حاصل شده است که ممکن است با یافته‌های بالینی اولیه متفاوت باشد به ‌طوری که گرچه آزمایش اولیه به همراه علائم، برای آغاز درمان کافی است، اما از نظر اپیدمیولوژیک و به لحاظ مدیریتی تا زمانی که آزمایش‌های نهایی قطعی نشوند، این موارد را به عنوان مورد ابتلای قابل ارائه در آمار رسمی قلمداد نمی‌کنیم. 

وی بیان کرد: تعداد موارد مشکوک به کرونا بسیار بیش از چیزی است که در نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلای قطعی به کووید ۱۹ مطرح می‌شود. شاید حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد مشکوک با تشخیص آزمایشگاهی به عنوان مورد قطعی ابتلای به کووید ۱۹ محسوب شوند.

جهانپور با بیان این‌که افزایش آمار در گلستان نشان می‌دهد این استان در حال تبدیل شدن به کانون شیوع کووید ۱۹ است، افزود: به نظر می‌آید در گلستان تعداد مبتلایان به صورت چشمگیری در حال افزایش است. همچنین در استان اصفهان با توجه به نزدیکی به کاشان، تعداد مبتلایان با یک شیب تند صعودی رو به افزایش است. همچنین در استان مرکزی هم با توجه به نزدیکی به قم به نظر می‌آید که تعداد موارد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در حال افزایش است.

منبع: همشهری آنلاین

  • دیجی بنیان
  • اسفند 10, 1398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *