همراهی زائران بیمار تا درب منزل توسط عوامل اورژانس در ایام اربعین

وزیر بهداشت در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان و اربعین گفت: ضمن اینکه باید از درون مرزها از نظام سلامت حفاظت کنیم، برای خدمت گزاری به زائران اربعین حسینی نیز تمام امکانات را بسیج کرده‌ایم و امیدواریم که امسال بهتر و زیباتر از سال‌های گذشته، خدمتگزار زائران اربعین حسینی باشیم.

دکتر سعید نمکی در مراسم بدرقه کاروان تدبیر و امید به مرزهای غربی کشور، اظهار داشت: امسال برای اولین بار زائرانی که دچار مشکل و بیماری هستند، توسط اورژانس تا منزل همراهی خواهند شد تا هیچ زائری در کسالت و بیماری، احساس تنهایی نکند.

وی تصریح کرد: از همه دستگاه های همکار در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی از جمله ستاد کل نیروهای مسلح، بسیج جامعه پزشکی، سازمان بسیج، سازمان نظام پزشکی و دیگر سازمان های مردم نهاد تشکر می کنم.

وزیر بهداشت با طرح این پرسش که چه شد که زیارت اهل بیت برای شیعه با همه سختی ها از قرن ها پیش به عنوان یک واجب تلقی شد؟ بیان کرد: در زیارتنامه ها می خوانید که وقتی شیعه به قبور مطهر اهل بیت می رسد، فریاد می زند که “اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاهَ وَ آتَیتَ الزَّکاهَ وَ اَمَرتَ بِالمَعروفِ وَ نَهَیتَ عَنِ المُنکَر؛” و بعد فریاد می زند ” فَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّهً قَتَلَتْکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّهً ظَلَمَتْکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّهً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ” و این زمانی بود که آنها که به اهل بیت ظلم کرده و امامان شیعه را شهید کرده بودند و برای محو شدن کار زشت‌شان، بدترین نارواها رابه  امام شیعه نسبت می دادند.

نمکی اضافه کرد: وقتی به زیارت ائمه می رویم می گوییم که قاتلان شما دروغ می گویند و آنها شما را به شهادت رساندند و به ظالمان و قاتلان و افرادی که ظلم را شنیدند و ساکت ماندند، لعنت می فرستیم، آنها در راه زائران اهل بیت، حرامی و دزد و راهزن قرار می دادند تا شیعیان به قبور اهل بیت نرسند.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ تشیع، زیباترین بخش مربوط به افرادی است که خدمتگزاران طول راه زائران اهل بیت هستند. زمانی زائران را زخم خورده و عاری از هرگونه راه توشه می‌دادند، افرادی که زائران را می پذیرفتند و به آنها خدمات می دادند، کار بسیار ارزشمندی دارند و خادمی زائران اهل بیت، یک تاریخ مفصل به ویژه در کشور ما دارد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بزگترین چیزی که مرحوم مادرم به من آموخت، عشق به امام حسین(ع) بود. از 3-2 سالگی که بر روی پشت بام های گرم کاشان می خوابیدیم، زمانی که در اواسط شب تشنه از خواب بیدار می شدم، وقتی از کوزه آب می خوردم به من آموخت که بگویم فدای لب تشنه ات یا اباعبدالله الحسین(ع) و هنوز هم جرعه ای آب در خوشی و ناخوشی ننوشیده ام که نگویم فدای لب تشنه ات یا اباعبدالله الحسین(ع).

نمکی در پایان یادآور شد: بزرگترین خصیصه ای که مرحوم مادرم در دل من کاشت، عشق حسین(ع) بود و وقتی به ضریح اباعبدالله الحسین(ع) می رسم، مدهوش می شوم. زمانی که از حضرت زینب(س) پرسیدند که در کربلا چه دیدی گفت که به خدا به خدا به خدا جز زیبایی چیزی ندیدم و شاهدیم که بزگترین خصیصه عاشورا، عاشقی و دلبستگی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *