امروزه پس از گذشت یک قرن از طرح جدی مطالعات میان رشته ای در سطح جهان، فعالیت های بین رشته ای به بخش مهمی از گستره آموزشی و پژوهشی دانشگاه های برتر جهان تبدیل شده است. در طراحی دانش های میان رشته ای، با توجه به تعامل رشته های علمی و سطوح تلفیقی برنامه ریزی شده، ساختارهای میان رشته ای اشکال گوناگونی خواهند داشت. سطوح عمده ای که صاحبنظران در مقالات و اسناد منتشره به آن پرداخته اند به صورت فرارشته ای، میان رشته ای، چند رشته ای و تک رشته ای، است.

برخلاف سابقه حدودا صدساله دانش های میان رشته ای در جهان، سابقه میان رشته ای در کشور محدود به فعالیت های پراکنده و موردی در چندسال اخیر بوده و رویه سیستماتیک مشخصی از نوع همگرایی کشوری در این مقوله به چشم نمی خورد.

این سمپوزیوم با هدف تحقق بهینه اهداف ماموریت ویژه کشوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان در حیطه الگوی گسترش دانش های میان رشته ای علوم پزشکی کشور، ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی فعالان این حوزه در زمینه برنامه های درسی و آموزش های میان رشته ای، ایجاد بستری مناسب جهت آشنایی با متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و غیر دانشگاهی کشور در حوزه مطالعات میان رشته ای، آشنایی با تجارب و چالش های مراکز موفق ارائه دهنده دوره های آموزشی میان رشته ای و هم افزایی و تبیین اهمیت تدوین برنامه های میان رشته ای در آموزش و پژوهش علوم پزشکی در کشور، برگزار شده است.

منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

  • دیجی بنیان
  • بهمن 16, 1398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *