قاسم جان بابایی؛ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در مراسم اربعین امسال در مجموع ۴۱۲ تخت آماده ارائه خدمات هستند و ۹ بیمارستان سیار با تمام امکانات لازم از جمله رادیولوژی، آزمایشگاه و اتاق عمل و اورژانس نیز در مناطق مرزی توسط وزارت بهداشت راه اندازی شده است.

به گزارش وزارت بهداشت، قاسم جان بابایی روز چهارشنبه درباره خدمت رسانی به زائران اربعین افزود: بیش از ۳۳۰ پزشک عمومی و ۷۳۵ متخصص در رشته‌های مختلف، اعم از متخصصان طب اورژانس، جراحی، ارتوپدی، داخلی، مغز و اعصاب و متخصصان عفونی برای مدیریت درمان بیماران و مصدومان در راهپیمایی اربعین حسینی، خدمات درمانی ارائه می‌دهند و این نیروها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی تامین می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: ۱۸۲ تخت مراقبت‌های ویژه نیز در این مناطق در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: استان‌های همجوار و حلقه دوم به عنوان دانشگاه‌های معین و در نهایت همه قطب‌های درمانی کشور هستند و از نظر امکانات و نیروی انسانی آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارند. تهران نیز به عنوان استان پشتیبان اصلی شده است و در مجموع ۹۱ بیمارستان به عنوان بیمارستان پشتیبان کننده در نظر گرفته شده است.

جان بابایی افزود: امسال علاوه بر ۵۶ درمانگاه سرپایی، برای اولین بار سه کلینیک سیار با امکانات تشخیصی درمانی در مناطق مرزی استقرار یافته است. اکیپ پزشکی نیز برای بیماریابی در مرز ایران و عراق برای ارائه خدمت مستقر شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: زائران با رعایت موارد بهداشتی، خودمراقبتی و همراه داشتن داروهایی که به صورت روتین استفاده می‌کنند را مد نظر داشته باشند. همچنین همراه داشتن خلاصه‌ای گویا از سوابق بیماری می‌تواند کمک اساسی را به پرسنل درمانی در مبادی ورودی و خروجی زائر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری قطره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *