معاون آموزشی وزارت بهداشت در جمع اساتید و مدیران بیمارستان آموزشی درمانی امین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با تاکید بر لزوم آموزش دانشجویان در عرصه های واقعی ارائه خدمات گفت: در قالب برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برنامه ریزی شده تا علاوه بر آموزش دانشجویان دوره های عمومی در بسترهای بالینی، دانشجویان رشته های تخصصی نظیر زنان و کودکان و … در بخش های عمومی آموزش ببینند. این آموزش ها باید به نحوی باشد که حقوق بیماران رعایت شود و خدمات با کیفیتی به ایشان ارائه گردد.

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در بازدیدی که پنجشنبه ۴ مهر ۹۸ از بیمارستان آموزشی درمانی امین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشت، بر ضرورت آموزش دانشجویان علوم پزشکی در عرصه های واقعی ارائه خدمات تاکید کرد و گفت: دانشجو در این آموزش ها باید ضمن آشنایی با چالش های واقعی سلامت در جامعه، مهارت لازم را نیز کسب نماید.

دکتر لاریجانی در طی این بازدید پس از اینکه در جریان نحوه آموزش دانشجویان و رزیدنت ها در این مرکز آموزشی درمانی قرار گرفتند، گفت: در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی یکی از اهداف مهمی که دنبال می شود توانمندسازی دانشجو برای پاسخگویی به نیازهای واقعی سلامت جامعه است.

وی اضافه کرد: در این راستا ضروری است تا  برنامه ریزی لازم جهت انجام آموزش های صحیح و لازم برای دانشجویان عمومی و تخصصی در عرصه های آموزشی و بر بالین بیمار صورت پذیرد. در این راستا شرایط برای آموزش در عرصه دانشجویان دوره های عمومی و همچنین ارائه بخشی از آموزش دانشجویان دوره های تخصصی در برخی رشته ها نظیر زنان و کودکان در بخش های عمومی بیمارستان ها فراهم شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم رعایت حقوق بیمار در مراکز آموزشی درمانی گفت: باید به نحوی برنامه ریزی شود تا ضمن ارایه بهترین آموزش ها به دانشجویان بهترین و سریعترین خدمات هم به بیماران مراجعه کننده ارائه شود.

وی افزود: آموزش ها باید به نحوی باشد که دانش آموخته رشته های گروه پزشکی پس از اتمام تحصیل تسلط و مهارت های کافی در درمان بیماران به بهترین نحو ممکن را داشته باشد.

دکتر لاریجانی با ذکر این که در حال حاضر حاذق ترین اساتید علوم پزشکی در بیمارستان های آموزشی کشور در حال ارائه خدمات آموزشی و هم چنین درمانی میباشند گفت: جا دارد از تلاش های اساتید محترم در عرصه های آموزشی و همچنین ارائه خدمات به بیماران تشکر و قدردانی شود.

منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *