مهندس سید حسین صفوی، مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: پیرو نشست هیات دارو و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت کوبا با معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو وزرات بهداشت ایران  و بازدید هیات مذکور از خطوط تولید تجهیزات پزشکی شرکت های ایرانی در پارک علم و فناوری پردیس تهران، تفاهم نامه همکاری در حوزه تجهیزات پزشکی بین ایران و کوبا امضا شد.

وی افزود: به دنبال اعلام آمادگی طرف کوبایی در استفاده از تجهیزات پزشکی ساخت ایران در کوبا و راه اندازی خطوط تولید آنها در کوبا، با اقدامات امور بین الملل وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، عقد تفاهم نامه همکاری با کوبا در زمینه تبادلات فنی و رگولاتوری و انتقال تکنولوژی تجهیزات پزشکی ساخت ایران و کوبا، انجام شد.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: با عقد این تفاهم نامه، زمینه رونق تولید و صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی ساخت ایران به کوبا و از کوبا به آمریکای لاتین محقق خواهد شد.

لازم به ذکر است هم اکنون ۱۰۵ محصول تجهیزات و ملزومات پزشکی ساخت ایران که موفق به اخذ استانداردهای بین المللی از جمله نشان CE اروپا شده اند به ۵۵ کشور صادر می شود.

منبع: سازمان غذا و دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *