دکتر رئیسی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت که به همراه معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ارتباط ویدئویی با معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی و معاونان تربیت بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور شرکت کرده بود، ضمن ترسیم آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در جهان و ایران به ارائه راهکارهای لازم در جهت پیشگیری از ورود این ویروس به کشور پرداخت.

در این ارتباط ویدئویی دکتر رئیسی با ترسیم تاریخچه این بیماری و آخرین وضعیت آن در جهان و ایران، گفت: ابتدای پیدایش این ویروس در چین برای مدتی سیستم پذیرش بیمار و شیفت بندی پرسنل به خاطر هجوم بیماران در بیمارستان های این کشور با مشکل مواجه شد.

دکتر رئیسی ادامه داد: هم اکنون ۲۴ کشور جهان درگیر کروناویروس بوده و ۹۱۰ نفر کشته شده‌اند و بیش از ۴۰ هزار نفر درگیر این بیماری هستند.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه کرونا وارد کشور نشده است از معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی مرزی خواست حداکثر تلاش خود را در جهت تمهیدات لازم برای پیشگیری ازابتلا به کرونا به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۷ دانشجوی ایرانی در “ووهان” تحت تدابیر لازم قرنطینه بودند و اکنون ۶ روز است وارد کشور شده اند و هیچ مشکلی ندارند در عین حال یک هفته دیگر در قرنطینه می مانند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در فرودگاه امام ( ره) علاوه بر تب سنجی، دوربین های حرارتی نصب شده که این کار در فرودگاه های بین المللی مشهد، شیراز ، اصفهان و تبریز نیز انجام گرفته یا در دست انجام است.

وی از معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست مرزهای ورودی اعم از زمینی ، دریایی و هوایی را به دقت کنترل کنند .

در بخش دیگری از این ارتباط ویدئویی معاونان بهداشت  دانشگاه های علوم پزشکی مرزی آخرین اقدامات در خصوص کنترل کروناویروس را در استانهای خود گزارش نموده و معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش این استان ها نیز آخرین اقدامات و برنامه های خود در این زمینه را تشریح کردند .

منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

  • دیجی بنیان
  • بهمن 23, 1398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *